Siten - Nyheter
Chefen för Sony Computer Entertainment Europes Portugal-division har gått ut och sagt att Gran Turismo 5, som varit under utveckling i fem år nu, förmodligen kommer att lanseras i höst. James Armstrong, som gjort detta uttalande, erkänner dock att något datum ännu inte har blivit fastspikat. Han har tidigare gått ut och sagt att Gran Turismo 5 skulle komma ut sent 2009, ett datum som inte höll på långa vägar.
Polyphony Digital har hittills lagt ned 450 miljoner på att utveckla spelet, vilket gör att de spenderat 50 gånger så mycket pengar än de gjorde till det första spelet i serien, som lanserades 1997.
Länk: Gran Turismo 5 lanseras i höst?
Polyphony Digital har hittills lagt ned 450 miljoner på att utveckla spelet, vilket gör att de spenderat 50 gånger så mycket pengar än de gjorde till det första spelet i serien, som lanserades 1997.
Länk: Gran Turismo 5 lanseras i höst?
Do not underestimate the power of Playstation.
säger bara LOL.
-MegaMan-
det är föör fult.. 5 ÅR! Så lång tid tar det att skapa en ny konsol -.-
GT5 kommer säkert inte bi såå bra heller. Förmodligen inte värt 5 års väntan.
GT5 kommer säkert inte bi såå bra heller. Förmodligen inte värt 5 års väntan.
iPhone 3GS 32GB!
haha precis, tror till och med att det kommer faila tyvärr, ifall man ska ha fått vänta så här länge så måste det vara det bästa spelet i sin genre nånsin eller så har det Failat enligt mig.
Dream not of me, let my words haunt you
faktist är jag inte ett dugg förvånad! har gett upp det här spelet!
Jag har inte tänkt köpa spelet.. men yey vad de tycker om att inte lansera spel(?) -_-
Quantic Nightmare For the Fail!
Jag är inte förvånad, jag är nog mest glad. Jag hoppas de sätter lanseringen nära Halo Reach!
Och det kommer knappast att faila. Jag tror på minst 2 miljoner första månaden!
Och det kommer knappast att faila. Jag tror på minst 2 miljoner första månaden!
Snart ändrar de sig och bestämmer sig för att GT5 ska släppas till Playstation 4 istället, så får vi vänta ytterligare några år :p
Börjar lukta duke nukem forever mer och mer...
Alla har rätt till en åsikt, men tänk på att min betyder mest.
Jag fattar inte att alla tror på att Gran Turismo 5 kommer å floppa/faila och vete fan vad alla säger.
De tar tid att utveckla GT5, tydligen skulle det vara cirka/över 1000 bilar i spelet och de tar tid att designa alla dessa bilar. Plus alla banor som de skulle vara.
Jag längtar som tusan till GT5 även fast jag har väntat i cirka 5 år så har jag inte tappt förväntningarna och kommer troligen inte att göra de heller.
Ni amatörer kan ju försöka göra ett eget Gran Turismo med lika många bilar och samma grafik porr, försök ni som bara säger att GT5 kommer att floppa å så vidare.
De tar tid att utveckla GT5, tydligen skulle det vara cirka/över 1000 bilar i spelet och de tar tid att designa alla dessa bilar. Plus alla banor som de skulle vara.
Jag längtar som tusan till GT5 även fast jag har väntat i cirka 5 år så har jag inte tappt förväntningarna och kommer troligen inte att göra de heller.
Ni amatörer kan ju försöka göra ett eget Gran Turismo med lika många bilar och samma grafik porr, försök ni som bara säger att GT5 kommer att floppa å så vidare.
AIK, SM-GULD 2009. AIK:are tills jag dör.
det är ju nästan 1/3 åldersskillnad mellan dessa spelen men jag håller med om att det är tråkigt.
||Nokia5800||VolvoV40 2.0t||Asus 901GO||E8400,Rampage-x38,4gb A-data,hd3870x2,Samsung-320gb||32"LG||
Spelet kommer när det kommer, om det floppar, återstår att se.
Men tråkigt att se så pass negativa kommentarer ang. ett spel som är så himla efterlängtat.
Spela spelet innan ni kommenterar, patetiskt.
Bättre ett komplett, välgjort spel än ett halvdant spel med massor av fel och buggar.
Men tråkigt att se så pass negativa kommentarer ang. ett spel som är så himla efterlängtat.
Spela spelet innan ni kommenterar, patetiskt.
Bättre ett komplett, välgjort spel än ett halvdant spel med massor av fel och buggar.
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Tror Sony har gjort det med vilje. Om man kollar hur många bra exklusiva spel kommer till ps3 till hösten så är det knappt några än så länge, alla bra spel kommer ut nu. Dom vill säkert ha nått att sätta emot Halo reach när den kommer ut och Sony vet att spelet lär sälja bra ändå.
Tror dom flesta kommer att köpa spelet ändå, personligen har jag aldrig varit ett fan av GT men kommer förmodligen köpa 5:an :)
Inlägget senast redigerat: 2010-02-02 23:00
Tror dom flesta kommer att köpa spelet ändå, personligen har jag aldrig varit ett fan av GT men kommer förmodligen köpa 5:an :)
Inlägget senast redigerat: 2010-02-02 23:00
spelet kommer inte floppa. Det var samma skit med gt4 som blev typ 2 år försenat men när spelet kom var det precis så bra som man kunde förvänta sig.
Det är inte bra att försena ett spel hur länge som helst. Och detta är förlänge. Kraven blir högre och högre för varje försening och tillslut omöjliga att leva upp till.
In Flames We Trust.
Men står det fortfarande kvar att det kommer slåppas i mars i sverige eller?!?!?!?!?
//Peter
//Peter
Det var aldrig planerat att släppas i Sverige under mars så vitt jag vet, utan det var Japan som eventuellt skulle få spelet då.
Quantic Nightmare For the Fail!
Inloggning
Registrera dig
Glömt lösenordet
Forumsaktivitet
Officiell, Battlefield: Bad Com...
1 minut sedan, 3704 svar
Låg bitrate i PMS
3 minuter sedan, 1 svar
SM (EASHL NHL10)
5 minuter sedan, 1647 svar
Officiell, Uncharted 2: Among T...